Detailansicht

Reading & Writing Quarterly : Overcoming Learning Difficulties

Verfügbarkeit: Im Campus-Netz sowie für Angehörige der Universität auch extern zugänglich
Lizenzierter Zeitraum: Jg. 13, H. 1 (1997) -   ReadMe
Lizenzierter Zeitraum: Nationallizenz: Jg. 1 (1984) - Jg. 16 (2000)   ReadMe
Homepage(s):
Volltext online seit: Jg. 1 , H. 1 (1984)
Verlag: Taylor & Francis
Open Access Policy des Verlages in SHERPA/RoMEO suchen
ZDB Nummer: 2002516-6
Titelhistorie:
  • 3139282-9 im Zeitraum: Volume 1, number 1 (fall 1984)-volume 7, number 4 (October/December 1991)
  • 1984-1991
  • Journal of reading, writing, and learning disabilities international /
  • 2002516-6 im Zeitraum: Volume 8, number 1 (January/March 1992)-
  • 1992-
  • Reading & writing quarterly /
Fachgruppe(n): Pädagogik
Schlagwort(e): Leserziehung, Sonderpädagogik
E-ISSN(s): 1521-0693
P-ISSN(s): 0748-7630, 1057-3569
Form: Volltext, Online und Druckausgabe
Kosten: kostenpflichtig
Bemerkung: Reading and Writing Quarterly provides direction in educating a mainstreamed population for literacy. It disseminates critical information to improve instruction for regular and special education students who have difficulty learning to read and write. Interdisciplinary in scope, the journal addresses the causes, prevention, evaluation, and remediation of reading and writing difficulties in regular and special education settings.
  Liste der teilnehmenden Institutionen, die Volltextzugriff bieten.