Gold, B., Förster, S. & Holodynksi, M. (2013). Evaluation eines videobasierten Trainingsseimnars zur Förderung der professionellen Wahrnehmung von Klassenführung im Grundschulunterricht. Zeitschrift für pädagogische Psychologie.

Gold, B., Hellermann, C. & Holodynski, M. (2017). Effekte videobasierter Trainings zur Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen über Klassenführung im Grundschulunterricht. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20(1), 115-136.  

Gold, B. & Holodynski, M. (2017). Using digital video to measure th eprofessional vision of elementary classroom management: Test validation and methodological challenges, Computer & Education, 107, 13-30.

Krauskopf, K., Foulger, T. S. & Williams, M. K. (2018). Prompting teachers' reflection of their professional knowledge. A proof-of-concept study of the Graphic Assessment of TPACK Instrument. Teacher Development, 22(2), 153-174. doi: doi.org/10.1080/13664530.2017.1367717

Lazarides, R., Buchholz, J. & Rubach, C. (2018). Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms. Teaching and Teacher Education, 69, 1–10. doi: doi.org/10.1016/j.tate.2017.08.017

Lazarides, R., Gaspard, H. & Dicke, A.-L. (2019). Dynamics of classroom motivation: Teacher enthusiasm and the development of math interest and teacher support. Learning and Instruction, 66, 126-137. doi: doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.01.012

Lenske, G., Thillmann, H., Wirth, J., Dicke, T. & Leutner, D. (2015). Evaluation eines Tests zur Erfassung des pädagogisch-psychologischen Professionswissens von Lehrkräften. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(2), 222–245.

Lenske, G., Wagner, W., Wirth, J., Thillmann, H., Cauet, E., Liepertz, S. & Leutner, D. (2016). Die Bedeutung der pädagogisch-psychologischen Wissens für die Qualität der Klassenführung und den Lernzuwachs der Schüler/innen im Physikunterricht. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft, 19(1), 211–233.

Lohse-Bossenz, H., Kunina-Habenicht, O., Dicke, T., Leutner, D. & Kunter, M. (2015). Teachers’ Knowledge about Psychology: Development and Validation of a Test Measuring Theoretical Foundations for Teaching and its Relation to Instructional Behaviour. Studies in Educational Evaluation, 44, 36–49. doi: doi.org/10.1016/j.stueduc.2015.01.001

Lohse-Bossenz, H., Schönknecht, L. & Brandtner, M. (in press). Reflexionsbezogene Selbstwirksamkeit – Bedeutsamkeit für die professionelle Entwicklung von Lehrkräften im Vorbereitungsdienst. Empirische Pädagogik, 33(2), 164-179.

Weber, K. E., Gold, B., Prilop, C. N. & Kleinknecht, M. (2018). Promoting pre-service teachers’ professional vision of classroom management during practical school training: Effects of a structured online- and video-based self-reflection and feedback intervention. Teaching and Teacher Education, 76, 39–49. doi: doi.org/10.1016/j.tate.2018.08.008

Westphal, A., Lohse-Bossenz, H., Vock, M. & Lenske, G. (2018). Was wissen Studierende über Klassenführung? – Lerngelegenheiten und Lerngewinne in Studium und Praxissemester. Lehrerbildung Auf Dem Prüfstand, 11(1), 132–151.